‘Demokrazia bat zen dantza-pistan’.  Andy Warhol

80ko hamarkadan, disko musikaren bizi-indarra munduko txoko guztietara iritsi zen; hasi Regine ‘s-ekin Parisen, eta Annabel’ s-enganaino Londresen; David Mancuso-ren The Loftetik New Yorken, Erromako Alibi-ra. Zuzeneko kontzertuen lekua DJ batek hartu zuen, eta kantuak jartzen zituen bata bestearen atzetik, besteak beste, Larry Levan, Paradise Garage eta Daniel Baldelli, Cosmic Cluben. 1975ean, Mark Jacobs musika-kazetariak zera idatzi zuen: “Panorama berri hau maxi-plataformez, makillaje distiratsuez eta sexualitate desinhibituz beteta zegoen. Laster nabaritu zen diskoteka hauek, Jacson 5ek esaten zuen bezala, ‘Dancing, dancing, dancingmachines’entzat zirela. Eta zoramena piztu zen.

Studio 54 1977an ireki zen eta bere errezelen ostean AndyWarhol, Pat Cleveland eta GraceJones bezalako pertsonaiak aurkitzea ohikoa zen.

Gorputz distiratsuak, likraz, brillantinaz eta ezpain-distiraz, argi troboskopikopean, eta neskak satin distiratsuzko Coctel-en jantziekin, eta Halston-en jantziakin, pistan gorputza astintzen, torero kamisetadun mutilen ondoan, behealde estuko galtzekin eta tokoi kubatarreko oinetakoekin.

Mark Hayes Mark hayes, Sassoon enpresaren Nazioarteko Sormen zuzendaria.

AW ‘ 18 Academy PLASTIC

Plastic Bilduma Fioruccirengan inspiratzen da, New Yorkeko East 59th Street aldizkariko store bat, 70eko hamarkadan bere ehun fluoreszenteak, lehoinabar-zigilua duten kamisetak, kitschlogoak eta bakero elastiko estuak. Han, Margaux Hemingwayk eta Marisa Berensonek, cowboy eta Cherren urrezko botak eramaten zituzten, eta milaka dolar gastatu zituen tximino distiratsu ikusgarrietan.

Loretan den negozio honen atzeko indarra Elio Fiorucci zen, kale kulturaren arintasunaren defendatzaile sutsua, non ez zuen estilo bat bera menderatzen, edo bere hitzetan: “Kaleak ezusteko ikusgarrien paisaia izan beharko lukete”.

Fiorucci dendak Antonio Lopez ilustratzaile ospetsuaren erakusleihoko diseinu berritzaileak zituen eta Ettore Sotsassek diseinatutako interiorismo koloretsu batekin, New York Hiribideko 5. etorbideko moda-denda erraldoien aurrean kontrapuntu haustailea izan ziren. Izan ere, 16 urteko Madonna gazte batek lehen agerraldi publikoa egin zuen 1983an, Studio 54n Fiorucci markaren 15. urteurrena ospatzeko.

AW ‘ 18 Salon ULTRAVIOLET

Ultravioletek disko-musikaren energia bizia ospatzen zuen, Yves Saint Laurenten 70eko hamarkadako diseinuetan eta Tom FordekGucci-ren diseinuei ekarri zien glamourrean inspiraturik, markaren zuzendari sortzailea izan zenean, 1994an.

Ford-en estetika biziki sexyak, satin-alkandorak barne hartzen zituena behealdeko belus galtzekin, eta ahokoekin apaindutako gerrikoek 70eko hamarkadako modaren look exajeratuari egiten zioten aipamena, Studio 54ren gau zoragarri haiek betetzen zituena.

Desfile baten ondoren, Neiman Marcus-en modako zuzendariak zera esan zuen: “Bero egiten zuen! Sexua zen! Bazirudien neskak jet pribatu batetik jaitsi zirela. Argi dago diseinu horiek janzten badituzu, esne-mamitan bizi zarela emango du, dena daukazula eta nahi duzuna egiten duzula “.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.